Tuesday, March 27, 2007

hari ini.......

hari ni aku dapat berita sedih dari mak aku yg atuk aku sudah kembali ke rahmatullah....innalillah...(al-fatihah). aku memang sedih waktu tuh...dah la aku kat dalam kelas...n then aku plak x dapat balik coz mak aku cakap..nak ambik aku da tak sempat sebab dorang nak kebumikan awal...sume family aku balik...aku je yg tinggal kat sini...

tengah harinye pulak aku plak yg ditimpa kecelakaan...tak tau lah hari apa ni...tengah2 aku berdiri kat bawah kipas kat booth...tetibe dengan tak disangka kipas tuh jatuh....kalau kipas tuh x berpusing takpe jugak...ni kipas tuh tengah berpusing dengan cemerlangnyer...laju giler...

aku,kawan aku n kawan aku yg lagi sorang yg dok btol2 kat kipas tuh mmg kena...yg paling teruk kawan aku yg sorang nih la...kipas siling yg bulatan kat tengah tuh btol2 hempap kat kepale der...der trus pengsan sekejap... aku plak kene bilah kipas tuh kat leher...kawan aku plak kene bilah tuh kat atas mate der..(seb bek der pakai spek mata)...aku plak...ber"love bite" kat leher...huhuhu....xde suare kejap la...sbb btol2 kene kat leher...
(hampeh btol org yg pasang tuh)..aku tepon mak aku...nak report ape yg berlaku...terkejut giler der...
bler aku kate dah xde pape...5 minit pas tuh plak..ayah aku tepon...risau gler der...pas aku cakap xde paper.. der cakap suh kawan aku saman org tuh...mmg kitrang bercadang nak saman dorang pon...
sebabnyer der satu:cakap berbelit2...second:mmg salah der sbb skru der x pasang skru kipas tuh btol2..
saman!!!saman!!!(panggil pulis..!!!)

tgh2 kelam kabut tuh kitorang g la panggil pak gad n suh dorang bawak kat spital...kene xray n scan gak la pale kawan aku tuh...(hish...bengong aku kejap)lame gak la kitorang kat spital putrajaya tuh...(al-lembap bin al-sembap nak mampos!!)

malamnye lepas balik dr spital...singgah la kat klinik kat mmu tuh..(satu mmu tau pasal kipas jatuh...) "kecoh gak org2 kat mmu tuh"...hahahaha...ade ke patut doktor yg rawat aku tuh der tanyer:

doktor:awak nampak tak kipas tuh berkarat ke tak??
aku:(pelik gak..aku jawab) tah la doktor...saya tak tengok plak kipas tuh..
doktor:a'ah ye kan...tengah2 kelam kabut tuh...
(hish doktor nih..xde maknenyer aku nak tgk kipas tuh karat ke tak...yg aku tau suare aku waktu tuh ilang kejap n kawan aku tgh pengsan..)

dapat gak la aku mc hari tuh....dan aku pun mmg nak sangat mc tuh sbb aku x g kelas...sebok dok menyentak kat van mmu tuh anta kawan aku g spital...huhuhu...

dah balik dr klinik n dah sampai umah dah pon...hahahaha
aku nak mandi la...
tetibe ade lak menatang terbang2...aku ni dah la "power n ske" ngan bende2 cam tuh...(tebalikkan la maksud der)
hish...amacam nih aku nak mandi??dalam bilik air plak tuh...
aku pon ape lg...dengan kehandalan aku..hahahahha...bkan...
dengan kehandalan aku spray ridsect tuh...hahahaha...akhirnye menatang terbang2 tuh pon lalokz...
kawan aku yg tolong bwang...
kalo tak...gamaknyer aku mmg mandi kat bilik air lain jawabnyer...
huhuhu...

itulah alkisah aku pada hari nih...
bkan aku tak ingat kat arwah atuk aku...tp bile jadi cam tuh hilang la sedih terhadap pemergian dier...
al-fatihah.....

No comments:

Post a Comment