Friday, June 11, 2010

Sakit..Makan..

Orang kata..bila kita sakit, time tu la macam2 bende yang kite nak makan..
And bende yang kite nak makan tu pon..boleh membuatkan kite bertambah teruk..bukan membaikkan pon. Tapi, itu yang kite nak!hahaha..

Sejak 2 hari yang lepas, aku diserang demam dan batuk..mmg setiap malam aku x boleh nak tido sbb tak selesa dengan keadaan yang sakit ni. Tapi nasib baik, demam aku ni bukan jenis demam yang lama kalau x makan ubat. Satu yang aku perasan tentang diri aku ni dari dulu lagi, setiap kali sakit, aku tak makan ubat dan demam tu akan sembuh dengan sendiri dan sekejap. Tapi kalau aku makan ubat, demam aku akan berterusan selama 2-3 hari. Bukan sekali perkara ni terjadi. Dah berkali2.. Aku pon pelik dengan imune badan aku nih.haha..maybe sebab dah biasa tak terima ubat,so imune badan aku ni dah lali stp kali sakit tak makan ubat. Antibodi kuat kot!hehe

tapi itu bukan bab utama nak cerita..haha..bukan bab utama tapi ayat panjang berjela! :P
Bab utama di sini ialah..bila demam la macam2 yang kite nak makan! btol kan? Bila aku batuk ni la, rasa nak makan ABC,laicikang,satay,steak dan macam2 lagi! :D
Bende yang aku nak makan ni la yang akan membuatkan sakit bertambah teruk! tapi..ade aku kesah?haha! :P
Bak kate oang..bila sakit, jangan dimanjakan sangat sakit tuh..nanti lagi melarat..so..aku pon tak nak la manjakan sakit aku nih!haha..jadi..aku kene la makan bende2 yang aku teringin seperti di atas kan?muahaha~

p/s: sambil batuk menulis blog ini..sambil makan eskrem! :P

No comments:

Post a Comment