Tuesday, May 12, 2009

Futsal~

Dah lame tak main futsal nih..
slaluye tengok iman n the geng je yg main futsal..
tapi ari Isnin aritu aku pon diajak men futsal..
sebab Fida n Nana pon main,so..aku pon main la..
at least, kuar gak la peluh nih sket2..hehe..slalu kuar peluh sbb panas bkan sbb bersukan! :P

Aku team ngan Iman,Amir,Shek n Naz..
Lagi satu team..Zhaf,Fida,Farouq,Nana, n lagi 2 org kawan amir n Shek..
Keje aku bile main futsal dari dulu sampai sekarang ialah..
duduk depan gol keeper pihak lawan!hahahaha~
aku tatau la sbb ape..
sbb malas nk lari2 kot!
so..dapat la aku jaringkan 3 gol malam tuh!!weeee~
dah la main futsal pakai slipar je..
kasut plak tak bawak..sbb x bajet pon nak men futsal nih..
hehe~

Main futsal malam tuh best gak la..
boleh dikatakan sampai kitorang naik bosan main futsal tuh sbb main mcm lame sangat n sume org pon dah exhausted!
Pas main futsal kitorang lepak2 minum kat JS Maju kat Domain tuh..
lepak kemain lame lagi..
siap kitorang main teka-teki yang samapi nak pecah perut bile denga jawapan die!

Ni antara salah satu teka teki dia..
Sila baca denga dialek Kelantan!

Isteri: Abe,saya nok make peta(petai) la abe (isterina tengah mengandung 9 bulan)
Suami:Peta?ok..nnt abe cari
Suaminya pon pergi la ke rumah kenalannya..
Suami:Ah Seng..aku nok peta!
Ah Seng:huk alo Beng..peta dok habih la..aku da jua(jual) sumo peta tadi!Cubo mu g carik kat umoh Pok Ali (Ketua Kampung)
Suami nya pon g la ke umoh Tok Ali si ketua kampung..
Suami: Assalamualaikum Tok Ali!Nok tanyo nih..ado peta dok?
Tok Ali:Walaikumsale!Ado2..kak pokok belake tuh..g la panjak.tapi kene panjak tau.
Si suami pon panjat la pokok patai tersebut.
Selepas itu si suami pon membawa la balik petai tersebut..
Suami:Saye, ni peta abe ambik tadi
Isteri:Takpo la abe..sayo tokse peta doh..(Isterinya sudah melahirkan bayi)

Nama bayi yg diberikan oleh isterinya ialah Ali..
Soalannya: Kenapakah Isterinya memberikan nama anak mereka Ali?

4 comments:

  1. agak cm taik gak teka teki ini:P:P
    hahahahha

    ReplyDelete
  2. eh ade jwapan ke utk teka teki itu?
    ke sbb dia buh nama ali tu sempena nama tok ali tu ke?

    ke x?:>

    ReplyDelete
  3. harus la ade jawapan die..
    dah kate teka teki!hahaha..

    jawapan die salaahhh!

    ReplyDelete